Odgovornost za materijalni nedostatak je na trgovcu

Pravo potrošača na pozivanje na odgovornost za materijalne nedostatke uvijek postoji i to u roku od dvije godine od dana kupnje.

Ukoliko ste uočili kvar ili nedostatak na proizvodu morate obavijestiti trgovca u roku od dva mjeseca otkako ste ustanovili kvar ili nedostatak, da biste ostvarili pravo na pozivanje na odgovornost za materijalne nedostatke.

Rokovi za obavijest trgovca

U slučaju da ste uočili nedostatak na proizvodu u roku od šest mjeseci od preuzimanja kupljenog proizvoda, smatra se da je takav nedostatak postojao već pri samoj kupnji. Drugim riječima, trgovac koji tvrdi suprotno, to će morati i dokazati.

Ako je od dana predaje proizvoda proteklo više od šest mjeseci, a trgovac ne prizna postojanje nedostatka na proizvodu, to će se dokazivati vještačenjem koje plaća trgovac ili potrošač, ovisno o rezultatu vještačenja.

Pravo potrošača u slučaju pravodobne obavijesti trgovca

U slučaju da ste na vrijeme izvijestili trgovca o nedostatku na proizvodu, imate pravo po svom izboru tražiti popravak stvari ili zamjenu. Ako to nije moguće ili nije omogućeno u razumnom roku, možete zahtijevati sniženje cijene stvari ili povrat novca.

Za obavljene usluge trgovac je, na vaš zahtjev, dužan:

  • vratiti iznos plaćen za tu uslugu ili
  • sniziti cijenu usluge ili
  • otkloniti nedostatak obavljene usluge.

U slučaju da se odlučite za raskid ugovora i povrat plaćenog iznosa, prvo morate trgovcu dati rok za ispunjenje ugovora, odnosno rok da vam isporuči proizvod bez nedostatka.

Tek nakon tog roka, ako trgovac ne isporuči proizvod bez nedostatka, možete tražiti povrat uplaćenog iznosa i u zahtjevu trgovcu dati primjeren rok za ispunjenje zahtjeva.

Zahtjev za povrat novca zajedno s rokom povrata trgovcu je potrebno uputiti pisanim putem, kako biste se mogli pozvati na svoj dopis u mogućem kasnijem postupku ako trgovac odbije opravdani zahtjev za raskidom ugovora.

  • Kodeks EU o pravima na Internetu
  • Prečac kroz rokove
  • Potrošači - upoznajte svoja prava
  • Vodič kroz nacionalni program zaštite potrošača 2013.-2016.