Europski dan potrošača : Bolje izvršenje ključno za ubiranje koristi od jedinstvenog tržišta

12. Europski dan potrošača (15-16. 03. 2010.) koji su u Madridu održali Odbor za gospodarska i socijalna pitanja EU, članovi EESC-a, povjerenici, članovi Europskog parlamenta i dionici rješavao je ambiciozna pitanja kako izvršiti prava potrošača i osigurati da oni najbolje mogu iskoristiti krunski dragulj EU: jedinstveno tržište. Rezultati diskusije slijevat će se u rad EESC-a, u opcije koje pokrivaju različite aspekte prava potrošača, što bi se trebalo rješavati ove godine.

Na događaju koji je otvorio Francisco Moza Zapatero, glavni tajnik za socijalnu politiku i potrošnju španjolskog Ministarstva zdravlja i socijalne politike, neki su prominentni sudionici panela raspravljali o načinima poboljšanja izvršenja prava potrošača, usklađivanju zaštite potrošača i sigurnosti proizvoda. Govorili su i Mario Sepi, predsjednik EESC-a, Viviane Reding, potpredsjednica Europske komisije i povjerenica za pravosuđe, osnovna prava i građanstvo, John Dalli, europski povjerenik za zdravstvo i potrošačku politiku te Malcolm Harbour, predsjedavajući Europskog parlamentarnog odbora za unutarnje tržište i zaštitu potrošača.

"O pravima potrošača treba raspravljati zajedno s potrebom mijenjanja našeg modela potrošnje,? rekao je Mario Sepi u svom uvodnom obraćanju. "Ako išta trebamo naučiti iz recesije u kojoj jesmo, to je da moramo ponovno razmisliti o razvojnom modelu, koji nije samo djelomično odgovoran za sadašnju tešku situaciju, nego je proširio jaz između sjevera i juga i bio iznimno štetan za okoliš.?

Viviane Reding je sa svoje strane potvrdila: "Potrošačka politika bit će u središtu agende Europske komisije.? Specifični problemi na području ove politike uključuju razlike u nacionalnim zakonodavstvima, što je prekograničnu e-trgovinu učinilo težom i rezultiralo time da su građani oklijevali iskoristiti je. Jedno od rješenja koje je ponudila bila je ideja usklađivanja pravila primjenjivih na ugovore na daljinu (uključujući on-line ugovore), dok se istodobno dopuštaju nepodudarajući nacionalni zakoni za ugovore u četiri oka.

John Dalli istaknuo je potrebu da se postigne prava ravnoteža između potrošača i poslovanja, ali ne na način da jedan iskorištava drugoga i da se osigura da usklađivanje neće voditi nižim razinama zaštite. Naglasio je da su države članice odgovorne za provođenje prava potrošača i naglasio potrebu za poboljšanjem suradnje između nacionalnih izvršitelja. "Činjenica da imamo 27 različitih zakonodavstava?, komentirao je, "ne omogućuje potrošačima da u potpunosti iskoriste jedinstveno tržište; a interes potrošača upravo je svrha jedinstvenog tržišta.?

Malcolm Harbour zatražio je strateški pristup pravima potrošača na europskoj razini i osnivanje "petogodišnjeg strateškog okvira za potrošače?. Naglasio je značaj "intenziviranja prekogranične suradnje i provedbe? kako bi se došlo do potencijala koji nudi e-trgovina, dodajući: "Ne koristimo jedinstveno tržište kako bi trebali. To treba hitno promijeniti.?

  • Kodeks EU o pravima na Internetu
  • Prečac kroz rokove
  • Potrošači - upoznajte svoja prava
  • Vodič kroz nacionalni program zaštite potrošača 2013.-2016.